Followers

Friday, November 5, 2010

orang cakap..

TAP TAP TAP..(bunyi orang tekan laptop)
aku sedang menaip di dalam bilik belajar..
sambil disinari cahaya mentari dari tingkap..=)

....................

orang cakap kalau bulu mata gugur maknanya ada seseorang merindui kita..
tapi aku cakap "kau ni xyah perasan boleh tak?"

....................

orang cakap kalau mata berkelip ada sesuatu yang buruk akan berlaku..
pastu aku cakap "wow..,hebat!! kau boleh ramal masa depan..haha"

....................

orang cakap tak elok menyanyi kat dapur nanti kahwin ngan orang tua dah la suara tak sedap~..
aku balas "tua banyak pengalaman bai.,pokok dek den r nak nyanyi ko,nak shuffle ko!!"

....................

orang cakap lagi kalau minum lepas tu tersedak maknanya ada orang tengah sebut nama kita.
tapi aku cakap "itu adalah balasan sebab tak baca doa makan..,lepas tu salahkan orang len lak.atoyai~"

.....................

orang itu cakap lagi anak dara tak elok duduk tepi tangga nanti tak ada orang nak masuk meminang..
aku balas dengan tenang "cakap la apa kau nak cakap..aku tak kisah pun~"
sambil bangun dari tempat duduk di tangga tersebut dan menuju masuk ke dalam rumah..

.....................

pastu last-last orang tu cakap tak elok ambil gambar bertiga nanti cepat sikit arwah dalam tiga orang tu..
aku dengar je..
lepas tu aku diam..
aku menyusun kata..
"aku bukan ustazah..aku cuma nak cakap ajal maut ditangan tuhan"

......................

ini adalah apa yang aku dengar selama aku hidup 21 tahun di Malaysia..
yang pasal ambil gambar tu membe aku sendiri pun tegur..
siap dia nak masuk sekali nak selamatkan kami bertiga..atoyai!!

2 comments:

  1. aku dan 2 org kawan baik. kami selalu bertiga.

    lama berkawan.. end up sorang kat bumi big apple, sorg kat malaysia dan sorang lagi kat Misr.

    ;)

    ReplyDelete
  2. fiq : alhamdulilah..korg sume panjang umur lagi~

    ReplyDelete