Followers

Thursday, November 4, 2010

Alahai anak Omak..

teringat waktu aku kecik-kecik dulu..ketika aku dan rakan2 dengan riang-ria nya bermain masak2..tak pun main kawin2..pastu terdengar zuppppp....(bunyi angin yang kuat).,
langkah kami terhenti.,
ketawa pun hilang,
kami melihat awan..
woooo~~
lepas tu kami melambai2 tangan dengan gayatnya.."bye2 kapal terbang..bai kapal terbang"..
pastu melompat-lompat tinggi dengan harapan orang dalam kapal terbang tu boleh nampak dan balas balik lambaian kami....ini adalah kisah benar!!

......................arini aku selamat mendarat di LCCT dan berjaya sampai di KSKB,(pengalaman baru~)
esok bermulalah hari indahku..=)
xoxoxo

mak aku pesan waktu aku sekolah menengah dulu.,
"ko blaja elok2.,sok bleh kojo gomen".
aku belajar fisioterapi ni pun sebab nasihat beliau..
aku ni anak mithali jugak kan..

xoxoxo

"mak,den nak kawen?"
soalan ni aku tanya beliau time betul2 lepas habis paper last SPM 2006..
mak aku pun jawab dengan tenang..
"capo nak kat ko...?"
erk..(aku terdiam tanpa kata)

xoxoxo

aku pernah minta mak aku carikan calon laki untuk sehidup semati dengan aku.,
(sebenarnya aku tak gatal..,ini adalah soalan untuk menguji mak aku)
mak aku dengan nada suara fedup nya pun menjawab..
"apo kono mengono ngn den lak..,sok jadi laki ko..bukan ea laki den~"
arghhh...aku dikecewakan lagi oleh ibu tersayang.

xoxoxo

mak aku kawen ngan ayah aku atas pilihan keluarga...
lepas kawen baru mereka bercinta~
aku nak rasa macam tu jugak..
sebab :

1) kompom2 tak ada masalah dengan mak mertua atau ayah mertua.

2) dapat kenal perangai sebenar pasangan selepas berkahwin..so tak ada istilah "suami berubah setelah berkahwin"..(sebab sebelum kahwin pun tak sempat nak kenal..)

3) dapat berkenalan dan bercinta dengan pasangan..yang paling penting..HALAL untuk buat apa sahaja


p/s : aku betul-betul tak gatal..aku ni pemalu..sila jangan salah faham~

No comments:

Post a Comment